söndag 1 maj 2016

Snart en månad tillsammans



På tisdag är det en månad sedan lilla Alva blev en del av vår familj. En månad sedan vi blev tvåbarnsföräldrar. En månad sedan Viggo blev storebror. Det känns helt overkligt att tänka att det har gått en hel månad! Alva gjort jättestora framsteg bara den senaste veckan vilket känns fantastiskt!

Nu är Alva en väldigt glad och nöjd liten tjej och hon känns trygg och lugn. Hon har accepterat mig och jag kan göra i stort sätt allt med henne. Det funkar också bra med storebror och hon blir inte lika förkrossad längre när hon får en motgång. Pappa har tom kunnat lämna hemmet och jag och storebror har varit själva med henne. Det har gått väldigt bra. Dels känner hon sig trygg med mig och Viggo och dels har hon sätt och förstått att jag har gått och kommit tillbaka och att det har gått bra.

Nu har vi börjat lära känna den här lilla tjejen och hur go och härlig hon är. Hon härmar nästan allt vi gör och hon lär sig nya saker väldigt snabbt. Vi märker att hon förstår en hel del av det vi säger och hon fortsätter att lära sig nya ord. Nyser man så ler hon stort och säger "aaa, aaa, atto". Hon har lärt sig rörelserna till "Imse vimse spindel" och börjar även sjunga på sången med sina ord. Vi har introducerat henne till Babblarna och det gillar hon starkt. När man sätter igång en av sångerna så ropar hon "Babba". Idag har hon börjat prova att hoppa, hon lyfter inte riktigt än från marken men snart.




1 kommentar:

  1. Hur söta få man lov och vara. Vilka fina bilder :) Babblarna är verkligen populära hos de flesta barn och ett bra sätt att träna språket.

    SvaraRadera