lördag 9 maj 2015

TV-tips - The Little Couple


För ett litet tag sedan tipsade jag om lite läs- och lyssnartips i form av böcker, podd och radio. Nu tänkte jag tipsa om en TV-serie som jag tycker är helt fantastisk och underbar, The Little Couple. Serien är amerikansk och började för ett par år sedan, det handlar om ett par som är småväxta och deras liv och vardag. Jag började se serien när jag var föräldraledig och Viggo sov middag, när han började på dagis kunde jag inte följa serien varje dag längre. Då när jag slutade se serien hade de försökt att få barn ett tag och tittade på olika möjligheter och påbörjade en process med en surrogatmamma. Et tag senare fick jag höra att de hade adopterat, inte bara ett men två barn. Så jag började titta ikapp serien på play. Jag hann inte se säsongen när de adopterade första barnet, sonen Will från Kina, men jag sträck-tittade på säsongen när de adopterade lillasyster Zoey. Samtidigt som de var i Indien för att hämta henne blev mamma Jennifer sjuk och fick åka hem och fick veta att hon hade cancer.

Jag kan varmt rekommendera att se hela serien men om ni vill se säsongerna när de adopterar sina barn så är det säsong 5 och 6. Man får följa med under processen när de adopterar sina barn som också är småväxta, både barnen och föräldrarna är helt underbara och roliga. När jag läste på deras Facebook-sida häromdagen att det kommer en ny säsong blev jag jätteglad :) Den börjar sändas den 26 maj i USA så det dröjer lite innan vi kan se den i Sverige. Men den som väntar på nåt gott...

2 kommentarer:

  1. vart kan du se avsnitten av little couple?

    SvaraRadera
  2. Just nu verkar det tyvärr inte gå att se på Kanal 5 play. Men det går två avsnitt på morgonen och två på eftermiddagen varje vardag. Kanske kan du spela in om du inte har möjlighet att se det de tiderna :)

    SvaraRadera